Fråga: Är släpet registrerat när jag hämtar det?

Svar: Vi ombesörjer registreringen, och din släpvagn är registrerad på dig som första ägare vid avhämtning.

Fråga: Är släpvagnen försäkrad när den levereras?

Svar: Släpet är inte försäkrat för att användas i trafik vid leverans, men en sådan försäkring ordnar du snabbt själv genom att kontakta ditt försäkringsbolag via telefon. Det går så fort att du efter telefonsamtalet kan ta ditt släp i bruk på en gång.

Fråga: När har ni öppet?

Svar: På Släpvagnar24.se kan du när som helst på dygnet lägga en beställning. Vårt kontor i Halmstad är öppet vardagar 08 – 16 men kontakta oss alltid innan du ska hämta din släpvagn så att vi hinner förbereda vagnen innan du kommer.

Om du skickar in frågor till oss via e-post så besvaras dessa som regel inom två timmar oavsett veckodag, och om du ringer oss på vårt kundservicenummer: 010 – 20 66 880, så svarar vi mellan 09.00 och 17.00 varje vardag.

 

Fråga: Kan man hyra släp eller trailers via er?

Svar: Vi fokuserar bara på nytillverkade släp och trailers och har därför ingen uthyrning av släpvagnar.

 

Fråga: Kan jag lämna mitt gamla släp i inbyte när jag beställer en ny släpvagn?

Svar: Dessvärre kan vi inte ta din gamla släpkärra i inbyte eftersom vi bara handlar med nya släpvagnar.

 

Fråga: Hur mycket är skatten på ett släp egentligen?

Svar: Du kan läsa mer om hur skatt beräknas på släp och trailers på skatteverkets hemsida. Klicka på länken här >>

 

Fråga: Demosläp, är det något ni säljer?

Svar: Vi har ofta väldigt bra rabatter på våra släpvagnar och trailers, men vi säljer tyvärr inga demosläp.