Leveranser

Fråga: Hur blir jag kontaktad innan leverans?

Svar: Du får uppdaterad leveransstatus under leveransen om du önskar detta, och du blir meddelad inför leveransen av din vara från släpvagnar24.se. Om det blir en eventuell försening blir du även meddelad om detta.

 

Fråga: Hur lång är leveranstiden?

Svar: De produkter som vi har lagerförda levereras omgående efter att din beställning är gjord. För beställningsvaror tillkommer en viss leveranstid. Vi förbehåller oss rätten att frånskriva oss all ersättning för leveransförseningar till kund.

 

Fråga: Om produkten är leveransskadad vid leverans, hur gör jag då?

Svar: Om det mot förmodan skulle vara en leveransskada så är det viktigt att du som kund anmäler detta direkt vid utlämningstillfället och därefter omgående kontaktar oss på släpvagnar24.se.

 

Fråga: Är släpet registrerat när jag hämtar det?

Svar: Vi ombesörjer registreringen, och din släpvagn är registrerad på dig som första ägare vid avhämtning.

 

Fråga: Är släpvagnen försäkrad när den levereras?

Svar: Släpet är inte försäkrat för att användas i trafik vid leverans, men en sådan försäkring ordnar du snabbt själv genom att kontakta ditt försäkringsbolag via telefon. Det går så fort att du efter telefonsamtalet kan ta ditt släp i bruk på en gång.

 

Fråga: Var hittar jag den närmaste Schenkerdepån?

Svar: Genom att klicka på följande länk finner du enkelt din närmast depå >>

leverans
0